پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۴۶:۱۹

مخالفت با حضور شرکت‌های نفتی غربی در آب‌های نیوزیلند

باشگاه خبری فراساحل: مردم «ولینگتون»، پایتخت نیوزیلند، روز یکشنبه (٢٣ آبان ٩٥)، به علت بروز مشکلات زیست‌محیطی، به حضور دو شرکت نفتی «استات اویل» نروژ و «شورون» آمریکا در سواحل این شهر اعتراض کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از نیوزیلندهرالد، «میشل دوکات»، سخنگوی معترضان در ولینگتون گفت: اگر ما خواهان آب‌وهوای پاک هستیم، نباید به استات اویل و شورون اجازه دهیم تا به دنبال نفت وگاز بیشتری در سواحل شهر ما باشند. ما آینده‌ای پر از سوخت‌های فسیلی نمی‌خواهیم. این اقدامات برای محیط زیست نتایج بدی در بر دارد. شرکت استات اویل و شورون با «آمازون وریور»، بزرگترین کشتی اکتشافی نفت قرارداد بسته است تا سواحل ولینگتون را برای کشف ذخایر نفتی بررسی کند.

«تره هریسون»، سخنگوی گروه زیست محیطی «تی ایکاروآ» هم تاکید کرد: با وجود تلاش دولت برای از بین بردن حقوق مردم در این زمینه، ما همچنان از حق خود دفاع خواهیم کرد. وی افزود: عصر سوخت‌های فسیلی رو به پایان است. دولت باید به دنبال توسعه سوخت پایدار باشد. سخنگوی معترضان ولینگتون نیز گفت: نزدیک به یک سال از توافق نشست تغییرات اقلیمی پاریس (کاپ) می‌گذرد، اما روشن است که دولت در این مورد فعالیتی انجام نخواهد داد. چرا که همچنان پذیرای شرکت‌های نفت‌وگاز برای اکتشافات بیشتر در آب‌های این منطقه است. توافقنامه «کاپ»، در پی تغییرات اقلیمی و آثار جبران ناپذیر گرم شدن زمین، سال ٢٠١٥ ، در پاریس به امضای نمایندگان ١٩٥ کشور جهان رسید.



  کد خبر : 2774
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :